måndag 30 augusti 2010

Sänka höfter o rotera bogar


Vår kära fröken Katrin har varit på "uppgraderingsutbildning" hos Bendt Branderup.
Vi är så tacksamma, för oj vad mycket nytt vi har fått lära oss på helgens kurs.
Nu är vi inne på det verkliga finliret.
Att sänka våra höfter i rätt läge för att påverka rotationen i hästarnas bogar, var inte alldeles lätt.
Dom få steg jag lyckades var underbara, då jag kunde plocka bort alla andra hjälper o ändå ha Quartzo spårandes o böjd på volt, enbart via sitsen.
Nu vet jag vad vi ska träna på till nästa gång fröken kommer.
Men först av allt måste jag ta itu med "gammkroppen" som spjärnar emot o gör ont.
Som hjälp på vägen ska vi AR-tanter nu gå en kurs i yoga.
På sidan om ska vi dansa afrikansk dans.
Oj vad lösa o fina vi ska vara i höfter o ben till nästa kurs. (hoppas jag)

3 kommentarer:

  1. Till slut går vi alla på yoga, i alla fall vi ryttarwannabees :)

    SvaraRadera
  2. Nä, inte jag.
    Ska tillbaka till Mirakel Martin på torsdag.
    Sen kan jag röra mig ett tag igen :-P

    SvaraRadera
  3. Härligt ni har det! Lite avis! Synd ni bor så långt upp i norr....
    Jag vill också vara med!

    SvaraRadera