tisdag 3 april 2012

Nu blir jag glad......

för det är väl det man ska vara till påsk? 4 hela lediga dagar! oj vad jag planerar.
Vi har så mycket roligt för oss Quartzo och jag.
Antingen blir det ett pass AR, lite klickerträningen eller så ägnar vi oss åt Parelli-träning som vi kommit igång på allvar med.
Jag brukar känna av min lilla häst, vilket humör han har för dagen, så anpassar vi träningen efter det.
Har han haft en jobbig dag i hagen och är på Blä-humör, tar vi bara en funderarsväng till skogen.

Vädrets makter kan dra dit peppern växer, man blir yr i kepsen av alla omslag, tänk för 14 dagar sedan stog jag i shorts och linne och skrapade färg från huset, nu tar jag på mig vinter pälsen igen i takt med att Quartzo gör sig av med sin. Ja ur led är tiden, m.a.o är allt som vanligt.
Tänker inte låta ngt. som helst väder sätta P för vår påskträning i alla fall.

Inleder väl påsken med en date med er kära "systrar", för det finns inga ursäkter att skippa Blåkulla i år heller. Å du min skadade vän Lena, dig har jag bokat en plats åt, bakom mig på Q så kan Catch flyga bredvid. Som vanligt gäller att den som kommer fram först sätter på kaffe och luftar vinet.
Då syns vi på torsdag då, det kommer att bli skoj, glöm inte att ta på rejält med oavtagbara underbyxor så vi inte råkar lika illa ut som påskkärringarna gjorde förr, då väntade nämligen en hoper jävlar på Blåkulla. Dom tog sig an kärringarna när dom landat, vände upp och ner på dom ställde dom på bordet och använde dom som ljusstakar.

3 kommentarer:

  1. Får jag sitta bakom dig på Q så hänger jag på, vinet längtar jag till !!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, en riktigt lång helg ser man ju fram emot.
    Har ingen snabb kvast så det lär inte bli jag som sätter på kaffet iaf.
    Ser oxå fram emot ett glas rött och en fridfull påsk :P

    Jag ska jag försöka att komma ikapp er.
    Om inte så ha en riktigt skön och glad påsk.

    Kramelikram

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera