måndag 14 september 2009

LUSITANOFERIA 2009

Så var en av årets högtidshelger avklarade. Ferian var i år lagd på Näsbyholms Gård, i Strängnäs.
På Näsbyholm föder man upp araber, o appalosa. Ett fint ställe med underbara hästytor, rejäla uteboxar o ett ridhus. På Helmers där "föreställningen" normalt äger rum ,var dom upptagna av ett stort Frieserarrangemang, det kändes lite underligt, det har varit jätteroligt att få komma ner en gång per år o prata med Helmersfolket, men i år såg jag inte skymten av dom :(
Fick via nätet (förstås) tag i en fin liten stuga mitt ute på de södermanländska fälten. Där levde vi som kungar min kära make, o vår hund. I stugan fanns alla tänkbara bekvämligheter, till ett väldigt moderat pris. Stugan till hör ett stort gammalt anrikt gods från förra seklet Brännelundsgård.
Ett ställe jag varmt kan rekommendera om ni vill stanna till i Strängnäs-Eskilstuna trakten.
Ett stort MEN bör tilläggas, är ni en klen gammal tant som mig så tänk på att stugans mjuka sängar har stor ryggskottsvarning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar