måndag 9 november 2009

Q får en kompis.




Sommaren kom och det var dags för Q att komma på bete. Det var med en aningen oro,
frågorna var många. Hur skulle han reagera på den nya miljön? hur mycket hästspråk kunde han som levt som hingst inomhus? hur skulle han reagera med brunstiga ston i närheten osv.
Som den "hönsmamma" jag är, fick han den första tiden gå i en hage bredvid de andra. Han fick vara inne på nätterna. Nån måtta på utomhusträning fick det ändå vara. Efter nån vecka visade det sig att Q fattat tycke för en liten C-ponny kille vid namn Bruno.




Dom snackade mycket med varann, kliade varann över tråden, gnäggade när den ena försvann osv.


När Brunos ägare undrade om vi skulle släppa ihop dom, jublade mitt hjärta , Q skulle få sitt livs första kompis.
Bruno travade in till Quartzo. Sen dess har dom varit världens bästa polare.


Dygnets flesta timmar kamperar dom ihop. Q = som den stora fina hunden i reklamen som skyddar sin lilla kompis i från allt regnande.
Bruno står ofta hukad under Quartzos hals när oväder drar förbi.

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken skönhet du köpt!! Önskar er all lycka!
    Kerstin

    SvaraRadera
  2. Men Hej Kerstin, Tack för dom vänliga orden det värmer..

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Har precis hittat in till din blogg. Vilken resa du gått igenom..
    Har en något liknande resa bakom mig jag oxå.
    Kändes väldigt mycket "hemma" när jag kom hit, tack för det.
    Väldigt vacker är han iaf din Q :-)
    Är det ok för dig att jag lägger en länk till din sida på min blogg?

    Kram
    \Anette

    SvaraRadera
  4. HEJ NYPAN
    Vad glad jag blir när jag ser att du hittat hit. Har läst lite i din fina blogg o förstått att du också är en som bär på olidlig saknad.
    Mitt i eländet, känns det skönt att möta mäniskor som vet hur det är.
    Skulle bara bli mallig om du länkar mig :)
    En JÄTTEKRAM till dig / mattemia

    SvaraRadera
  5. En jättekram till dig oxå nu är du länkad :-D

    \Anette

    SvaraRadera