fredag 20 november 2009

LÖGDÖDAGEN




Vi har skapat en återkommande tradition på Lögdö Bruk.
Varje sommar i anslutning till Lögdödagen, har vi AR-tanter "husmorssemester".
Vi tar med oss hästarna o Katrin en liten "kocka" o lever loppan i 4 dagar.
Vi tränar, äter vid dukade bord, vi fnittrar, äter godis, har teori, vi grillar, pimplar vin o fnittrar ännu mer, vi badar med hästarna i solnedgången och livet är fantastiskt under dessa dagar.
Det första lägret med Quartzo, gav mig en hel del nervpirr eftersom vi lovat att rida omkring
bland folk & fä under Lögdödagen.
Quartzo skötte sig långt över förväntan.
Där fanns mässingorkester, fladdrande tältdukar över försäljnings stånden, hundar, ungar, brandbilar, motorcyklar. Ett virrvarr av i en hästs ögon farliga saker.
Visst var han spänd, o gick in i fina piaffer av sig själv :) men han behärskade sig o stannade kvar på plats, blev djupt imponerad av honom.

7 kommentarer:

  1. Vilka vackra bilder.
    Jag tror att jag har din Q på bild från årets Lögdödagar.
    Jag ska söka i bland mina bilder och mailar dig i så fall :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag ha ju inte din mailadress :-0
    Om du tittar på den 27 juni 2009 på min blogg så kan du se bilderna fast i filmversion, sen kan du ju bara höra av dig om du vill ha dom :-)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Men guuu vad du är snäll!!!! måste genast kolla
    KRAMAR

    SvaraRadera
  4. Jag har lagt upp dom på min facebook:
    http://www.facebook.com/photos.php?id=779419623

    Kram

    SvaraRadera
  5. sÅ DU ÄR BÅDE VATTUMAN OCH HÄST PÅ ZODIAKÅRET , HIHI, MIN HÄST ÄR VATTUMAN ;O)

    må gott

    SvaraRadera
  6. Var ju där och såg er , mycket vackert :)

    SvaraRadera
  7. Så mysigt ni har det på sommaren, man blir ju lite avis!! :)

    SvaraRadera