tisdag 1 juni 2010

Från håglös till Jättepepp ! AR-träning i maj




Helena och det 4-åriga fullblodsstoet Tequila, en blivande fälttävlanshäst var med oss för första gången


Skifa en rutinerad dam som varit med sedan begynnelsen blir med ålderns rätt lite trött, när matte Gunnel har kört ett pass med henne




Kristina o hennes egenuppfödda Ást, ekipaget tillhör kärntruppen och har avlagt väpnarprovet och longerprov för Bendt Branderup. Sällan ser man en islänning i en sån suverän form

Tina o hennes nodiskille var med oss för andra gången. Han ska bli stark o smidig för att kunna springa fort på trave



Fina Lisa med sin fina Lukas (fredriksborgare) tränar skolor, samling o längning vid hand

Här kommer kamrat Carina , som drog igång den här träningsgruppen för en sisådär 6-7 år sedan. Hon rider sitt islandssto Gaeva som är 20+. Hon har också med sitt "nyförvärv" Karolinerhästen (PRE+nordis) Perlina 2 år, som för första gången deltog med bravur på kursen. Carina har avlagt väpnarprov o longerprov för Bendt Branderup


Nu håller tant (jag alltså) på att bli gammal och glömsk. Det är bara en månad sen jag tränade för Katrin, men hade redan glömt hur infernaliskt kul det är.
Så jag var ganska missmodig när jag skrittade ner Quartzo till fina Lögdö bruk på lördagmorgon.
Den sista tidens träning har inte gått nå vidare, vi har stått o stampat o inget särskilt har förbättrats. Det känns lite "skämmigt", när Katrin vill checka hur vi skött vår "läxa".
Varken jag eller Quartzo har varit särskilt taggade under en tid.
Vårt vardagsliv har fungerat utmärkt, men läxan har varit motig.
Öppnade vårt träningspass med att skylla på Quartzo, "ähh han kan aldrig slappna av, jag blir bara frustrerad av att försöka"
Ett solklart bevis för att hästar begriper mer än vad man tror fick jag genast bevis på, när vi startade vårt ridpass, Quartzo var såå lugn, fokuserad, och koncentrerad.
Å himmel o pannkaka, vad roligt det blev. Alla helgens 4 ridpass blev precis lika roliga.
Å ni vet hur man känner, hur man mjuknar i magen, o hjärtat slår några extra slag av lycka, när allt fungerar. Hade nog nästan samma känslor förra gången för en månad sen på Katrinträningen men det hade jag som drabbats av gammeln redan glömt.
Tänker nu visa lite bilder ifrån helgens övningar.

Schlåssa- är dålig på funktionerna, så bilderna kom först, men spelar roll???

Pssst. självklart är ingenting Quartzos fel, det är min egen fokusering som dallrar






















2 kommentarer:

  1. Ni är så fina och duktiga, du och alla andra oxå!

    SvaraRadera
  2. Så härligt med inspiration och vilket rutinerat gäng!! Kul!

    SvaraRadera