torsdag 4 november 2010

Singing in the rain

Men hörni, var kommer all negativ energi ifrån?
Det kan väl knappast vara någon nyhet för oss som varit med ett tag att på hösten blir det mörk, kallt och regnigt. Funderar då hur min omgivning hela tiden orkar beklaga sig över detta faktum. En massa negativ energi "haglar" över mig hela tiden med detta ständiga vädergnäll.
En ridtur i spöregn kan om man är rätt klädd vara väldigt uppfriskande, och det blir extra mysigt att komma hem till det ombonade stallet igen.
Uppskattar den varma duschen efteråt, mer den här årstiden.
Och visst är det jättemysigt att tända mycket ljus i mörkret, det blir så fint och man slipper se alla dammråttor som solen med sin urkraft belyser under resten av året.
Dessutom kan man krypa till kojs redan vid 21-snåret och läsa sin favorit bok utan att nån höjer på ögonbrynen.
Men jag är kanske kärringen mot strömmen?

3 kommentarer:

  1. Tycker det låter väldigt logiskt.
    Jag håller fullständigt med dig, men jag är ju en kärring jag å ;-)

    Kram på dig i regnet, för här kommer lite possitiv energi.
    (Nyopererad o allt :-P)

    SvaraRadera
  2. Ja men där slog du väl huvudet på spiken!:-) Jag försöker tänka så varje morgon, och det hjälper! Har hundgrannar jag träffar på varje morgon jag går ut innan frukost och morgonfodrar mina hästar, och det slår aldrig fel: dessa tråkiga kommentarer om hur tråkigt vädret är. Ser ibl ut som om de vill banka ngt hårt i huvudet när jag ler mitt bästa leeénde och säger "nädå, det är väl friskt och härligt om man bara tar på sig rätt och tillräckligt med kläder!". Jag tänker om jag säger det tillräckligt många ggr så kanske, kanske de börjar känna efter och eventuellt börja följa mitt råd och njuter av frisk luft på morgonen. Fick själv goda energier när jag läste ditt inlägg, tack, tack
    :-)

    SvaraRadera
  3. Och dessutom inte en enda insekt någonstans :-) Bara det är ju en stor njutning.

    SvaraRadera