fredag 8 januari 2010

NYTT ÅR, NYA ILLUSIONER.......eller


Tänk allt är sig likt, varenda januari är det dags för NYA tag.
Nya mål ska sättas upp.
Gammal som jag är börjar jag kunna det här, så det är väl bara att kopiera föregående
års målsättningar.

1) Lägga av med den fullständigt vidriga lasten att röka.
2) Bli smal o lätt som en sylfid
3) Träna allt som går att träna för att bli pigg o fräsch som en nyponros, eller i alla fall som en annan Magdalena
4) Utveckla min häst, så att vi kan angöra tävlingsbanorna o få domarna att tappa andan

Jag vet högt högt uppställda mål, men man ska ju sikta mot stjärnorna.

1) FAST det är ganska trevligt att röka, ni vet ju hur mycket vi kan smita undan o snacka lite härligt "skit"
2) FAST alla GI-recept ser såå goda o trevliga ut med chokladsmak i munnen, vet jag av erfarenhet att omletten kl.05.00 på 6:e dagen gör mig spyfärdig. Dessutom vet de flesta hästägare (utom Nypan som jag tror bor på ett gormet pensionat) att mat har låg prioritet.
Man blir glad om det råkar skräpa nån gammal brödskiva i skaffriet sen stall lampan är släckt.
Frukten har ju hästarna fått.
3) FAST visst skulle jag så småningom kunna cykla på jobbet, men då får jag ställa väckarn på 4, för hästarna måste ut först o energin behövs bättre till kvällens ridpass.
Man skulle ju kunna träna lite styrka o balans på pi latesbollen på kvällen framför tv:n.
FASTjag hinner aldrig titta på tv, möjligen på fredagar FAST då vill jag gärna ha ett glas vin, o kombinationen kan ju sluta hur som helst. Fast egentligen behövs bollen bättre för Quartzo träning.
4) FAST om inte ovanstående inte fungerar så fungerar inte den sista punkten heller.
FAST vad ska vi in på tävlingsbanan o offentliggöra alla mina brister för?

NÄÄÄÄ tror jag skippar illusionerna i år och tar till mig dagens citat istället:
I brist på bröd, ta en bakelse!

2 kommentarer:

  1. Haha, helt underbart.
    Utom möjligen punkt 1.
    Jag slutade röka för ca 2 år sedan (efter 25 års rökning), nemas problemas.
    Jag fick hjälp av Champix och det gick över förväntan. Jag åt dom i 3 veckor och har inte haft något återfall. Jag provade att röka i sommras och trodde att mina lungor skulle hoppa ur kroppen, inge mer.
    Ang maten så måste man ju må gott, vi har bara ett liv.

    Nä, kör på punkt 1, strunta i punkt 2, kör punkt 3 med måtta och sen ordnar det sig automatiskt med punkt 4.

    Gourmet kramar
    (Lillemans far hette Gourmet :-P )

    SvaraRadera
  2. NYPAN! jag har försökt med champix, men det funkade inte.Sedan vår son dog har det varit svårt att hitta motivation. Det känns inte lika viktigt att få leva länge, kanske det är därför jag far fram som en "vettvilling" på min tokiga häst;) man blir lite dödsföraktande .Men det har börjat lätta så min förhoppning är att jag ska slutat med "griserierna" före sommaren.
    KRAMAR/ mattemia

    SvaraRadera