torsdag 7 januari 2010

Portugisen har konverterat till isbjörn.....






Tror att Quartzo numer är överens med mig i mina funderingar "va f*n har vi denna iskalla världsdel att göra". Skulle det plötsligt "regna manna från himlen" är jag glad att Q har ett internationellt pass för då drar vi - söderut, kanske tillbaka till Q.s fädernesland
Med kylan avstannar det mesta. Gjorde ett tappert försök häromdan o red ut i 40 min. i 26 minusgrader, det var så kallt att jag ville grina en skvätt men det gick inte eftersom ögonfransarna var ihopklibbade av is. Trodde inte jag skulle överleva, men väl hemma visserligen helt utan fingrar o tår, lovade jag mig själv att slippa utsätta mig för dylikt när termometern visar mer än 20-.
Quartzo verkar i alla fall insett att så här är det i det nya landet, och har satt en helt makalös päls. Han är lurvig som en angorakanin, o alldeles ljuvlig att borra näsan i
Kan lova att han kan anta titeln : den mest långpälsade "lusen" i världen.
Tröstar mig med att vältra mig i härliga sommarbilder som jag gärna delar med mig av.

1 kommentar:

  1. Visst är dom mysiga när dom är så lurviga, riktiga "gosebjörnar".

    Håller med om att det är "gott" att se sommarbilder, med sol och värme.

    Iskramar

    SvaraRadera