tisdag 27 april 2010

BLOMMIG HÄST ???


Denna evinnerliga lera, som stjäl så mycket energi och tid- suck!
Håller på minst en timme för att få Q så ren att det går att lägga på sadeln.
Tiden har förmåga att axa iväg på kvällarna, så det känns som en massa dyrbar ridtid blir stulen pga. eländet. Så vad finns då för alternativ till det ständiga rengörandet?
En hästdammsugare vore ju drömmen, men en sådan kostar många pengar.
Min rationella islandshästkompis "tjuvlånade" sin makes industridammsugare, som visade sig vara mycket effektivt på hennes små troll, dom blev visst både smuts och pälslösa. Ett dåligt alternativ till Quartzo. Skulle jag starta och närma mig honom med sån, skulle han antagligen försvinna för evigt.
Överväger en annan metod. Om jag med hovkratsens hjälp drar fåror längs Q:s kropp så kunde jag sedan strö lite blomfrön där, borsta lite försiktigt och blöta på lite grann.
Tror då att Quartzo kan vara väldigt fin om några veckor eller vad tror ni?

5 kommentarer:

  1. Låter som en kanonidé, hör av dig när det börjar knoppas så kommer jag ut med kameran :-P
    O blir det rikigt snyggt så testar jag samma sak på Lilleman :-D

    Kramiz

    SvaraRadera
  2. hahaha vilken bra idee!!!! min lilla tjej håller sig - tur det, ganska rent. hon tycker nog inte om lera och att vara skitigt - typiskt tjej skulle jag nog sæga :)

    SvaraRadera
  3. Men så fin han blev!! Måste du inte rensa ogräs nu då??? ;)

    SvaraRadera
  4. Jag kan trösta dig med att den dyra hästdammsugaren låter lika illa som den billiga industridammsugaren. Dessutom måste man tömma den flera gånger under en rykt eftersom behållaren är så liten. På min önskelista står "duschspilta", eller i alla fall en slang och varmvatten...

    SvaraRadera
  5. Vilken bra ide att odla. Kanske lite grönsaker så man kan knapra på medans man rider!??! Om man odlar morötter har man alltid belöningarna med sig när man rider och slipper ha jacka med fickor. Ha ha. Min lus blir ju också skimmel och då har jag tre! (Plus en svart och en brun tack och lov =D )
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera