måndag 12 april 2010

Ingen brist på sysselsättning.......


Inkonsekvens måste vara mitt signum. Har aldrig varit speciellt förtjust i varken vita hästar eller vita hundar, speciellt med tanke på vilket jobb man får lägga ner på att hyfsa till deras yttre.............. men jag har nu haft 4 vita hundar och 2 vita hästar på raken ????????
har lite svårt att förstå mig på mig själv.
Livet innefattar ett evigt duschande, svampande, torkande och putsande, vilket mina djur avskyr o därför brukar dom snabbt återställa sig till ursprungsskicket dvs. dom rullar runt i grus, lera o allehanda äckel vid första chans.
Å helt i linje med allt opraktiskt, vill jag gärna rida i svarta kläder, som är så snyggt på en "vit" häst. Men ni föstår ju själva hur snygga dom är nu i vårfällnings tider.
Som pricken över i har jag vitt ludd på insidan benskydden.
Så nu undrar jag hur dum får jag vara?

4 kommentarer:

  1. Ja, med den härliga hund och den fantastiska häst du har får man kanske vara hur dum som helst, för jag kan inte tänka mig några djur som gör det mer värt att leva i ludd! Kram på er! /Kristin :)

    SvaraRadera
  2. Tycker jag känner igen det där...med 1 "färdig" vit och 2 blivande har jag förstått hur min "hästklädes-garderob" kommer att se ut i framtiden, och till på det en långhårig vit & gul katt i sängen... Men de är som sagt värda ett liv i ludd!:-)
    www.descarada-de-fenix.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Ja, ibland kan man ju fundera hur man tänker... ;)

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha... så kan det gå.
    Jag har alltid varit svag för skimmlar - har ju en dartmoor och en P.R.E. som är skimmlar.
    När jag hittade "Puttefnask" - den lille lusitanon - så trodde jag den var baio......MEN den blir vit den också :-) ha ha
    Det blir till att borsta, borsta, borsta eller kanske köra högtryckstvätt ;-). He he he

    SvaraRadera