fredag 9 april 2010

Ingen morotsstrech igår


Eftersom Q är ny vaccinerad, tog vi bara en liten skritt sväng igår.
Tillbaka i stallet gjorde jag som jag alltid gör på min equiterapeut inrådan, jag morots-stretchar.
Tar en morotsbit o drar den efter sidan. Har gjort så länge så han kommer ända bak till länden, där han får ta den, så gör jag likadant på andra sidan, avslutar med att han får ta en mellan frambenen så att han får stretcha ryggen.
MEN.. igår kom han ingen vart, han böjde huvudet till bogen sen var det tvärstopp.
Provade framåt, men åt det hållet ville han inte ens prova!
Hypokondriker som jag är höll jag på att få hjärtstillestånd, ropade på Camilla - kom hit Quartzo är sjuk!!!!!!
När jag lugnat ner mig, o hjärnan trillat på plats igen kom jag ihåg att han faktiskt är ny vaccinerad. Kunde inte riktigt lita på att det var så enkelt. Så när jag kom hem "googlade" jag på preparatet han fått, å jorå i undantags fall kan viss stelhet uppkomma. Kände mig ändå inte riktigt nöjd. Ringde därför min eminenta equiterapeut Lisa o förklarade läget. Lisa kunde inte hålla sig för skratt : men mia, självklart reagerar din lilla superkänsliga häst även för nålstick.
SKÖNT- i morgon funkar det nog igen

1 kommentar:

  1. Zapatera fick stel nacke i 5 dygn sista gången jag vaccinerade henne. Var tvungen att ge henne hö i nät för hon ville inte äta på marken. Efter det slutade jag vaccinera, gick bra det med. Hade kanske tur :)

    SvaraRadera