onsdag 10 februari 2010

Mitt livs kap - en dröm för en hästägare









När jag o min blivande make som 2 snorungar träffades för en sisådär 38 år sedan (herrgud)

hade jag ingen aning om vilken makalös "mackapär" han så småningom skulle bli i mitt häst ägarliv. Visst har han varit en fantastisk tillgång genom alla våra år, men hans mycket oanade resurser kom plötsligt fram, när jag blev med häst.

De första samboåren, hittade han knappt till köket, han hade ingen aning om hurvida ett ägg skulle koka lite eller mycket för att bli si eller så. Hans kunskaper inom matlagning var obefintliga. När så jag började "rymma" till stallet, fick han klara sig själv. Väl i köket påbörjades ett hejvilt exprimenterande. Ni som dagligen umgås med djur vet att minsta steg i rätt riktning måste belönas. Så under en period fick jag äta de mest underliga hopkok, men det var bara att bita ihop, och överösa med beröm. Det lönade sig, för någonstans under "kockens" utveckling kom insikten om, att man kanske inte ska blanda så många saker samtidigt.
Idag är min "mackapär" en fullfjädrar kock. Å jag behöver aldrig, hörde ni aldrig fundera över matfrågan. VARJE kväll när jag kommer hem från stallet, står bordet dukat, och maten är klar.
I dessa GI-tider, får jag varje kväll någon ny smaskig kullinarsk rätt- FANTASTISKT.
Håll med om att sådana Gubbar måste man bara ÄLSKA

8 kommentarer:

  1. Vilken lyx!! Gissa om jag är avis....!

    SvaraRadera
  2. Oj vilken osannolik lyx och GI-mat dessutom. Han är ett riktigt kap det håller jag med om.

    SvaraRadera
  3. Jasså det visste jag inte om den gode Lennart.
    Ja du har en makalös tur,måste jag säga./E-M

    SvaraRadera
  4. Ja, det är bäst du håller hårt i honom.
    Det är med största säkerhet fler som vill ha en "sån" som honom.
    Jag kan bara säga grattis till kapet :-D

    SvaraRadera
  5. Å hopplahoppla, tro nu inte att jag lever nått prinsessaliv för det. Det är jag som tvättar bilar, klipper gräs o sätter upp gardinstänger.
    Vi är såååå moderna, med i viss mån "ombytta" roller ;)

    SvaraRadera
  6. Det kan vara nog så bra ;-D

    SvaraRadera
  7. Hmm, min kunde laga mat när vi träffades, men nu är det betydligt sämre... Nåväl, älskar honom för många andra saker!! ;)
    Du och dina ljuvliga bloggar har tilldelats ett pris av mig, det finns att hämta på min sida, i galleriet i mappen Pris, ett rosa och fint "Kreativ bloggare" pris!
    Jag kommer fortsätta smyga runt och läsa här!! Ha det så bra! Kerstin

    SvaraRadera