onsdag 31 mars 2010

BEHÖVS INGEN KVAST I ÅR


Hade en trött tisdag i går. Så efter jobbet unnade jag mig en kvart i ryggläge. Försökte då allt jag orkade via telepati övertala Quartzo om ett lugnt fint träningspass på kvällskvisten.
Måste ha vart nån fnurra på tråden, för han var min raka motsats.
"Skrittade" bort till vår nya träningsbana. Satt oss i arbete, med illusionen om lugna, fina skolor med bra längning. Men pyttsan!- jaha, sa Q visst kan jag jobba, men med all energi o "spring-i-benen" kan du matte fetglömma några skrittsteg. Fick lägga om planerna, tog tillfället i akt o travade diagonalslutor, vilket han brukar tycka är urjobbigt men igår flöt han fram. Vi tränade galoppfattningar till svetten lackade. När han flåsandes blir erbjuden skritt på lång tygel har han inte tid med sånt larv när han är på det humöret. Då hittar han på en massa egna övningar, o jag kan inte låta bli att högljutt skratta åt hans fantasi. Nu vet jag att jag biter mig själv i svansen och att min Fröken Katrin skulle bli kolsvart i ögonen om hon såg och hörde mig, men jag kan inte låta bli att tycka att det är sååå JÄKLA kul att sitta på en krutdurk, i villfarelsen att jag har full koll.
Att känna 500 kilo muskler o energi mellan benen är obetalbart.
Garanterat behöver jag ingen kvast i år, det är bara att lätta i handen o klamra mig fast så kommer vi (Q & jag) att i rekordfart att ta oss till Blåkulla. Eftersom jag kommer att var först på kullen, lovar jag att fixa färdigt fika till ni andra med era gamla kvastar dyker upp ;)

5 kommentarer:

  1. Vill bara säga att ni som kollar/kollat på ARN att den svarta hästen han rider är en Lusitano, som också bor på Helmers där jag köpte Q. Då vet ni fort det går, när det går fort :)

    SvaraRadera
  2. :-D
    Ok, jag kommer efter på kvasten..
    Men inget kaffe för mig, tack :-)

    Glad påsk på dig oxå

    SvaraRadera
  3. Jag tar oxå kvast i år, men kaffet avstår jag och tar ett glas gott rött istället :D

    SvaraRadera
  4. Bilden ser ut som mig och Dorado när vi "promenerar" i skogarna häromkring..

    SvaraRadera
  5. Hehehe... the för mig tack!! Och jag tycker faktiskt att man måste ta hänsyn till hästarna och har de spring i benen så får man göra något annat den dagen! Diagonalslutor i trav är väl ett lysande alternativ!! En annan dag är det skrittarbete! Glad Påsk!

    SvaraRadera